Bokning / Avbokning

Det går att boka pass hos oss 1 vecka i förväg. Vid bokning gäller följande:

  • Man kan boka via nätet fram till 30 minuter innan passet börjar.
  • Bokad biljett hämtas SENAST 5 minuter innan passet börjar.
  • Avbokning SKA ske senast 60 minuter innan passet börjar.
  • Vid ej avbokning får man en varning.
  • Efter 3 varningar blir man spärrad från bokning i 2 veckor och kan endast gå på drop in.

Användarnamn: din mailadress
Lösen: ditt personnr (ååmmdd)

Gästbokning:
Är du inte medlem kan du gästboka dig på pass samma dag genom receptionen.

CIRKELTRÄNING – STYRKA

Cirkelträning -styrka bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla, oavsett ålder eller träningsvana. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter dina egna förutsättningar. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar. Du tränar styrka, stabilitet, rörlighet och balans. Du får helt enkelt en komplett träning för din kropp! Det ingår ingen specifik uppvärmning så vi rekommenderar att du kommer uppvärmd till passet.

För dig som vill träna:
Styrka, balans och rörlighet.
Svårighetsgrad:
Lätt att lära sig.
Längd: 45 minuter

BODYBALANCE

Bodybalance är en härlig mix som innefattar stretch, styrketräning och avspänning. Träning sker till lugn och harmonisk musik som alla känner igen. Bodybalance innehåller yogabaserade övningar men inkluderar även övningar från andra träningsformer. Du behöver ingen erfarenhet av yoga för att delta och få resultat av din träning. Bodybalance produceras av Les Mills international och är ett förkoreograferat program vilket gör det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg oavsett om du är nybörjare eller van deltagare. Programmet byts var tredje månad.

För dig som vill träna:
Styrka och rörlighet.

Svårighetsgrad:
Lugna och fokuserade rörelser.

Längd: 60,45 minuter

YINYOGAKURS

Start v. 36 (8 gånger) Tisdagar kl 19.00-20.30

Pris: 1200kr/icke medlem 800kr/ medlem

Anmälan till info@lindastraningscenter.se

Längd: 90 min

Yinyoga är en blandning av hatha- yoga, mindfulness och kinesisk medicin. Det är en motvikt till yangbaserad mer fysisk yoga som står för värme, fart, prestation, tävling och styrka. Yin står för svalka, avslappning, varande och mjukhet där utmaningen är att ge sig hän och släppa taget för att stilla kropp och sinne. Något som vi så väl behöver i vårt uppkopplade samhälle och vardag. Vi behöver både yin och yang träning. Då uppstår balans i kropp och sinne och vi håller oss hela och friska.

I yinyoga fokuserar vi alltså på kroppens yinpartier, de som är inners såsom skelett, bindväv, ligament, leder och inre organ. För att nå in till dessa och öka flexibiliteten släpper vi musklerna och stretchar en längre stund i varje position, mellan 3-5 min.

BODYPUMP

Styrketräning till musik med stång och vikter. En träningsform som garanterat utmanar dig till att ta i det lilla extra. Bodypump är enkelt att komma igång med, det är effektivt och ger snabba resultat. Under passet tränar du igenom hela kroppen.
Bodypump produceras av Les Mills international och är ett förkoreograferat program vilket gör det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg oavsett om du är nybörjare eller van deltagare. Programmet byts var tredje månad.

För dig som vill träna:
Styrka.

Svårighetsgrad:
Enkelt att lära sig och ger snabba resultat.

Längd: 60,45 minuter

CIRKELTRÄNING

Funktionell styrketräning med stationsupplägg. I cirkelträningen utmanar du din styrka tillsammans med pulsen – bättre kombination får man leta efter! Varje övning utförs på tid och med varierade redskap. Här använder vi redskap som kettlebells, slamballs, hantlar, airbikes, skierg mm. Det ingår ingen specifik uppvärmning så vi rekommenderar att du kommer uppvärmd till passet.

För dig som vill träna:
Styrka och kondition.

Svårighetsgrad:
För dig som har viss erfarenhet av styrketräning.

Längd: 45 minuter

DANCESTEP

Dancestep är något mer avancerad än step och innehåller i större utsträckning influenser av dans.

För dig som vill träna:
Kondition och förbränning.

Svårighetsgrad:
För dig som tränat en del step tidigare.

Längd: 60 minuter

BÅL/RÖRLIGHET

Behöver du bli och förbli mer smidig. Rörlighetsträning bygger på att vi utför enkla dynamiska/funktionella rörelser, där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen som gör dig smidigare, stärker din bål och ökar din kroppskontroll.

För dig som vill träna: Rörlighet och bål

Svårighetsgrad: Lätt att lära sig.

Tid: 45min

BODYCOMBAT

Bodycombat  är ett pass med massor av kraft och energi där du kan släppa loss fightern i dig! Drivande och energisk musik i kombination med rörelser inspirerade av boxning, karate, kickboxning, muay thai och brasiliansk jiu jitsu ger dig den kick du behöver för att ta dig an din fantasimotståndare.

Bodycombat produceras av Les Mills international och är ett förkoreograferat program vilket gör det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg oavsett om du är nybörjare eller van deltagare. Programmet byts var tredje månad.

För dig som vill träna:
Kondition, uthållighet och utveckla koordination.

Svårighetsgrad:
Medel.

Längd:
60,45 minuter

CIRKELTRÄNING – PULS

Cirkelträning – puls består av övningar och rörelser för att förbättra din kondition och kroppskontroll. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter dina egna förutsättningar. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning eller rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi! Det ingår ingen specifik uppvärmning så vi rekommenderar att du kommer uppvärmd till passet

För dig som vill träna:
Kondition, förbränning och funktionell styrka med hög intensitet.

Svårighetsgrad:
Enkelt att lära sig.

Längd:
45 minuter

UTETRÄNING

SENIORTRÄNING (+65)

I vår seniorträning ligger fokus på funktionell styrketräning, rörlighet, stabilitet, balans och kondition. Vi tränar mestadels cirkelpass där du som individ tränar utifrån din egen förmåga och dina egna förutsättningar.

För dig som vill träna: Funktionell styrketräning, rörlighet, stabilitet, balans och kondition.

Svårighetsgrad: Enkelt att lära sig och du behöver inga förkunskaper i träning för att vara med. Vi har alternativ både för dig som nybörjare och för dig som vill utmana dig det lilla extra.

Längd: 60 minuter

SH´BAM

Släpp loss allt du har i 45 minuter till grym musik där allt ifrån listettor till remixer av gamla klassiker och moderna latin beats får igång den riktiga dansaren i dig. Varje låt har sin egen fristående koreografi som är anpassad efter respektive musikstil. Passet innehåller en enkel uppvärmning där hela kroppen förbereds för 35 minuters okomplicerade men roliga danskombinationer till den sköna medryckande musiken. Du får ordentligt med utrymme att lära dig stegen så att du kan följa med i hög intensitet och få härlig konditionsträning.

Sh´bam produceras av Les Mills international och är ett förkoreograferat program vilket gör det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg oavsett om du är nybörjare eller van deltagare. Programmet byts var tredje månad.

För dig som vill träna:
Koordination och kondition.

Svårighetsgrad:
Enkelt att lära sig.

Längd: 45 minuter

SPINNING

Spinning är effektiv konditions- och förbränningsträning till pulserande och medryckande musik. Det räcker att du kliver upp på spinningcykeln så förstår du att det kommer gå undan! Träningen får dig garanterat att ge allt. Du bestämmer själv belastningen genom att under passet reglera motståndet på cykeln.

För dig som vill träna:
Kondition och förbränning.

Svårighetsgrad:
Du reglerar själv motståndet på cykeln och kan därför anpassa träningen till din egen nivå. Detta gör att du oavsett tidigare träningserfarenhet kan vara med.

Längd: 30, 45 eller 60 minuter

VECKANS WORKOUT TEAM

Allt i ett! Veckans workout team är ett utmanande pass, tuff träning när den är som roligast. Träningen utmanar dig såväl fysiskt som psykiskt. Här arbetar vi alltid i någon form av team, 2&2, 3&3 eller i andra former.  Med ett antal bestämda övningar och repetitioner, under högt tempo kämpar vi tillsammans. Variationen gör det till en rolig, effektiv och utvecklande träningsform. Det ingår ingen specifik uppvärmning så vi rekommenderar att du kommer uppvärmd till passet. Här bjuder vi på nya utmaningar varje gång, olika pass varje vecka.

För dig som vill träna:
Funktionell styrka med hög intensitet och utmana dig det lilla extra.

Svårighetsgrad:
För dig som behärskar tekniken i grundövningar så som squats, lunges, pushups mm då vi ibland jobbar med avancerade varianter av dessa, dock går det alltid att anpassa och välja alternativ.

Längd:
45-60 minuter

YOGA

Yoga hjälper dig genom olika övningar på matta, att få en bättre kroppshållning, blodgenomströmning och öka syresättning i hela kroppen, vilket är bra för alla organ och gör dig smidigare. Du blir också starkare både mentalt och fysiskt. Genom yogan minskar stressen i kroppen och du får bättre kontakt med dina känslor, ett jämnare humör och bättre sömn.

För dig som vill träna:
Balans mellan kropp och själ, styrka och smidighet

Svårighetsgrad:
Yoga är ett livslångt åtagande som inte fokuserar på mål och resultat, utan snarare på att uppleva en resa mot inre frid och frihet. Du behöver inte vara en van yogautövare för att delta.

Längd: 60 min

BODYSTEP

Bodystep är ett enkelt, atletiskt och roligt intervallpass. Du använder en höj- och sänkbar stepbräda och tränar till motiverande musik som höjer din puls till max. Genom olika kroppsviktsövningar, viktplatta och funktionella övningar utmanar du dina muskler, förbättrar din kondition och smidighet.

Bodystep produceras av Les Mills international och är ett förkoreograferat program vilket gör det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg oavsett om du är nybörjare eller van deltagare. Programmet byts var tredje månad.

För dig som vill träna:
Kondition, styrka och koordination.

Svårighetsgrad:
Enkel att lära sig.

Längd: 45min.

VECKANS workout individual

Funktionell styrka tillsammans med hög puls. Nytt pass varje vecka.
Ett pass finns även på tavlan i Uptown om man vill köra något på egen hand.

Kom uppvärmd.

För dig som vill träna:
Styrka och kondition.

Svårighetsgrad:
För dig som har viss erfarenhet av styrketräning.

Längd: 45 minuter