Våra pass Uptown

Bokning / Avbokning

Det går att boka pass hos oss 1 vecka i förväg. Vid bokning gäller följande:

  • Man kan boka via nätet fram till 30 minuter innan passet börjar.
  • Bokad biljett hämtas SENAST 5 minuter innan passet börjar.
  • Avbokning SKA ske senast 2 timmar innan passet börjar.
  • Vid ej avbokning får man en varning.
  • Efter 3 varningar blir man spärrad från bokning i 2 veckor och kan endast gå på drop in.

Användarnamn: din mailadress
Lösen: ditt personnr (ååmmdd)

Gästbokning:
Är du inte medlem kan du gästboka dig på pass samma dag genom receptionen.

CIRKELTRÄNING

Funktionell styrketräning med stationsupplägg. I cirkelträningen utmanar du din styrka tillsammans med pulsen – bättre kombination får man leta efter! Varje övning utförs på tid och med varierade redskap. Här använder vi redskap som kettlebells, slamballs, hantlar, airbikes, skierg mm. Det ingår ingen specifik uppvärmning så vi rekommenderar att du kommer uppvärmd till passet.

För dig som vill träna:
Styrka och kondition.

Svårighetsgrad:
För dig som har viss erfarenhet av styrketräning.

Längd: 45 minuter

SKOGSTRÄNING

Här ger vi oss ut i den härliga skogen och varierar löpning med styrkeövningar. Alla kan vara med, ingen löpvana krävs. Löpningen är korta sträckor.

På Uptown erbjuder vi möjlighet till uteträning med de bästa förutsättningarna på vår uteyta. Alla redskap kan enkelt flyttas ut om ni vill skapa ert egna pass på uteplatsen, som går att använda året om. Vi håller även pass på vår uteplats för er som vill testa med coachning av oss.

SENIORTRÄNING (+65)

I vår seniorträning ligger fokus på funktionell styrketräning, rörlighet, stabilitet, balans och kondition. Vi tränar mestadels cirkelpass där du som individ tränar utifrån din egen förmåga och dina egna förutsättningar.

För dig som vill träna: Funktionell styrketräning, rörlighet, stabilitet, balans och kondition.

Svårighetsgrad: Enkelt att lära sig och du behöver inga förkunskaper i träning för att vara med. Vi har alternativ både för dig som nybörjare och för dig som vill utmana dig det lilla extra.

Längd: 60 minuter

VECKANS WORKOUT TEAM

Allt i ett! Veckans workout team är ett utmanande pass, tuff träning när den är som roligast. Träningen utmanar dig såväl fysiskt som psykiskt. Här arbetar vi alltid i någon form av team, 2&2, 3&3 eller i andra former.  Med ett antal bestämda övningar och repetitioner, under högt tempo kämpar vi tillsammans. Variationen gör det till en rolig, effektiv och utvecklande träningsform. Det ingår ingen specifik uppvärmning så vi rekommenderar att du kommer uppvärmd till passet. Här bjuder vi på nya utmaningar varje gång, olika pass varje vecka.

För dig som vill träna:
Funktionell styrka med hög intensitet och utmana dig det lilla extra.

Svårighetsgrad:
För dig som behärskar tekniken i grundövningar så som squats, lunges, pushups mm då vi ibland jobbar med avancerade varianter av dessa, dock går det alltid att anpassa och välja alternativ.

Längd:
45-60 minuter

VECKANS workout individual

Funktionell styrka tillsammans med hög puls. Nytt pass varje vecka.
Ett pass finns även på tavlan i Uptown om man vill köra något på egen hand.

Kom uppvärmd.

För dig som vill träna:
Styrka och kondition.

Svårighetsgrad:
För dig som har viss erfarenhet av styrketräning.

Längd: 45 minuter